جامعه بوهری در کراچی عید قربان را جشن می گیرند

کراچی: شاخه هندی و پاکستانی گروه مستالی از فرقه اسماعیلیه داوودی بوهرا که از هندوئیسم به اسلام گرویدند. Bohra شکل مخدوش کلمه گجراتی dohra به معنای تاجر است. بوهراهای هندو و بوهراهای سنی در غرب هند وجود دارند. عموماً آنها تاجر هستند و در شهرها زندگی می کنند.

نماز عید قربان در مسجد صدر طاهری در کراچی اقامه شد و تکاوران در حال انجام وظایف امنیتی در خارج از مسجد هستند.قربانی بعد از نماز عید قربان انجام می شود.

به غیر از این، امروز عید در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات برگزار می شود، در حالی که فردا عید در برخی نقاط آمریکا، بریتانیا، اروپا و کانادا برگزار می شود.لازم به ذکر است فردا عید سعید قربان در سراسر کشور پاکستان برگزار می شود.

درباره جامعه بوهری

جامعه بوهری در کراچی امروز (یکشنبه)  عید قربان را جشن می گیرند

مسلمانان داوودی بوهرا میراث خود را به ائمه فاطمی، از نوادگان مستقیم حضرت محمد، در مصر می‌رسانند.داوودی بوهراها در سرتاسر جهان توسط رهبر خود به نام الدای المطلق (مبلغ نامحدود) هدایت می شوند که ابتدا از یمن و سپس در 450 سال گذشته از هند فعالیت می کرد.

رهبر فعلی پنجاه و سومین الدای المطلق، عالیجناب دکتر سیدنا مفضل سیف الدین است. سیدنا سیف الدین در ژانویه 2014 و جانشین پدر و سلف خود، 52 الداعی المطلق، عالیجناب دکتر سیدنا محمد برهان الدین، سمت خود را آغاز کرد.داوودی بوهراها امروزه عموماً دارای تحصیلات عالی، افراد تجاری پر رونق و متخصصان واجد شرایط در زمینه های متعدد هستند.

داوودی بوهراها با جمع آوری حدود 1 میلیون عضو، در بیش از 40 کشور در سراسر جهان ساکن شده اند تا به ایمان خود عمل کنند و زندگی معنادار و مرفه ی داشته باشند. اکثر اعضای جامعه داوودی بوهرا در هند و جماعت های بزرگ در پاکستان، یمن، شرق آفریقا و خاورمیانه و همچنین جمعیت رو به رشد در اروپا، آمریکای شمالی، آسیای جنوب شرقی و استرالیا زندگی می کنند.

منبع: https://www.thedawoodibohras.com/about-the-bohras/

https://urdu.geo.tv/latest/368810-

کد خبر 19939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =